je lichaam is jouw meest kostbare bezit

zorg er goed voor

Total body-aanpak

Jouw lichaam, mijn lichaam, verantwoord trainen is voor ieders lichaam belangrijk. Pilates is daarvoor dé uitgelezen sport. Er bestaan maar weinig sporten waarbij je zó gericht aan je spieren en pezen werkt. Pilates biedt via heerlijke, intensieve spierbeheersing zonder zwaar springwerk alles waaraan jouw lichaam behoefte heeft.

Pilates is geschikt voor jou als je het belangrijk vindt om lekker en goed aan jouw lichaam te werken. Je wervelkolom versoepelt en versterkt, je lichaamshouding verbetert en de diepliggende spieren worden krachtiger. Naast een setje sterke buikspieren train je ook je rug, benen, billen en armen. Deze total body-aanpak is goed voor iedereen die een sterk en strak lichaam wil en graag in goede conditie blijft!

Ruimte voor jou

Een gezond lichaam is een groot geluk dat onderhoud nodig heeft. Dat geldt voor de soepelsten onder ons evengoed als voor degenen die niet met de handen bij de tenen kunnen komen. De pilatesmethode helpt jou daarbij; MyPilates biedt daarvoor alle ruimte. Letterlijk en figuurlijk.

Pilates bevordert harmonisch en evenwichtige spierontwikkeling en spierkracht. De nadruk ligt op een correcte ademhaling en de juiste balans tussen kracht en souplesse. Ook bij blessures en lichamelijke aandoeningen werk je op het niveau dat past bij jouw lichamelijke mogelijkheden.

Pilates ziet jouw buik en onderrug, het zogenaamde powerhouse, als centrum van kracht. Als je die kracht aanspreekt en versterkt, verbeteren souplesse, balans en coördinatievermogen. Daarnaast verminderen de effecten van stress en blessures en nemen nek-, schouder- en lage rugklachten af. Of verdwijnen zelfs.

De pilatesoefeningen zijn gebaseerd op gerichte, gecontroleerde en intensief, eenvoudige bewegingen. Je wordt steeds weer gestimuleerd om nieuwe grenzen op te zoeken of jouw grenzen juist te verleggen. Je werkt op jouw eigen niveau, variërend van rustig aan tot zeer intensief. Dat maakt de lessen toegankelijk voor elke leeftijd en elk conditieniveau. Te oud, te dik of te stijf bestaat niet: pilatesdeelnemers zijn er in alle leeftijden, soorten en maten! Wat jouw instapniveau is, bepalen we na een gratis proefles.

Trouwens, je valt niet af van pilates. Wil je ook wat kilo’s kwijt, combineer pilates dan met andere conditionele sporten zoals hardlopen, biken en/of stevig wandelen.

Marion groot

Ik ben Marion

(de Laat). Pilatesdocent. Levensgenieter. Vroeger een professioneel danseres. Ik hou van gletsjers af skiën en lekker eten; van lezen en van dieren. Bovenal vind ik het heerlijk om met het lichaam te werken. Ik heb ook zo mijn guilty pleasures hoor. Maar uiteindelijk is het mijn gezondheid die telt. Een fit en soepel lijf is daarvoor belangrijk. En dat vraagt om training.

Wanneer mijn cursisten trots, zelfvoldaan en met kaarsrechte rug de zaal verlaten, dan is mijn dag geslaagd. Mijn ervaring is dat je met een krachtig lichaam jezelf beter voelt én meer flexibel door het leven gaat. Hoe fijn is het dat ik dát mag bieden aan andere mensen. Dat ik jou mag stimuleren om te ontdekken wat je allemaal kunt met jouw lichaam. Hoe sterk jij bent.

Ik beoefen Pilates nu bijna 20 jaar, waarvan 17 jaar als docent. Het is elke les weer een uitdaging om cursisten te begeleiden tijdens hun reis binnen hun lichamelijke mogelijkheden. Om ze bewust te maken en te houden van hun lichaamshouding en de manier van bewegen tijdens alledaagse bezigheden. Mee te geven dat je lichaam echt fantastisch is: het laat zich graag uitdagen om dingen te doen die je zelf niet voor mogelijk houdt.

Dat vergt veel concentratie. We zijn uiteraard serieus bezig. Maar we lachen, ontspannen en genieten ook van rustige lounge-muziek. Ik ben erg dankbaar om te zien hoe deelnemers op hun eigen manier steeds beter worden in de oefeningen en de houdingen. Tuurlijk, elk lichaam kent ook zijn minder sterke kanten. En soms heb je gewoon je dag niet. Ik laat jou dan lekker je gang gaan, ook al zit je even niet lekker in je vel. Ik houd daar op een respectvolle en waardige manier rekening mee. Zo bouwen wij samen een waardevolle band op.

Scroll naar top